Groepen 3/4

We leren elke dag iets nieuws op het gebied van lezen, rekenen en taal. We verzinnen altijd leuke creatieve toneelstukjes voor op het podium. Iedere paar weken starten we met een nieuw project. Dat vinden we superleuk!

Onze belevingen

  • Carnaval

    Iedereen was verkleed op school gekomen. We gingen in polonaise naar de aula. Na even gedanst te hebben gingen we in groepjes spelletjes doen. Groep 8 had hele leuke spelletjes bedacht. Op het einde gingen we weer polonaise dansen in de aula. Het was een hele leuke ochtend.

  • Brandweer

    Na het project over de brandweer mochten we gaan kijken in de brandweerkazerne. Daar kregen we een helm op en een zware jas aan. Ook mochten we ademen door een zuurstofmasker, dat prikkelde. Het leukste was toch dat we in de brandweerwagen mochten zitten.

  • Hoor eens

    Op vrijdagochtend kwam een mevrouw heel veel vertellen over verschillende hoorns. Zelf kon ze ook heel goed op een hoorn spelen.
    Daarna hebben we zelf een hoorn gemaakt en er op gespeeld.

  • Sinterklaas

    Sinterklaas kwam op school aan met een brandweerauto. Dat was erg leuk, want wij hadden het net een project over de brandweer. Toen Sinterklaas in de aula was, kwam de Piet die kwijt was gelukkig weer tevoorschijn.
    Na het speelkwartier kwam de Sint en zijn Pieten bij ons in de klas op bezoek. We hadden een tekenboek voor Sinterklaas gemaakt en we hebben gedanst met de Pieten. Tenslotte kwamen er een heleboel cadeautjes uit de grote brandweerwagen. Dat was een verrassing.

  • schoolreis

    We waren met zijn allen in Burger’s Zoo. Het was erg leuk en we hebben heel veel dieren gezien. De vlinders waren het mooist, ze kwamen op je zitten. In de speeltuin was het ook erg leuk; daar konden we lekker klimmen en klauteren.

  • Gym

    Veel kinderen uit groep 3-4 vinden gym het allerleukste vak. Groep 3 vond de zaal wel heel groot.

    Nu zijn ze er wel aan gewend!

  • Project "het weer"

    We hadden een project over het weer. Elke dag hebben we 3 keer de temperatuur gemeten. Van die gegevens hebben we een staafgrafiek gemaakt. Zo konden we heel snel zien wanneer het het warmst of het koudst was. We hebben ook op de computer filmpjes gekeken over wind, neerslag enz. Ook hebben we vragen bedacht en antwoorden gevonden. We hebben ook een regenmeter gemaakt, maar het heeft in die weken niet geregend. Ze zijn dus leeg gebleven.

    Als afsluiting had ieder groepje een weerbericht gepresenteerd.

  • Paaseieren maken

    In de week voor pasen hadden we geen project. We hebben toen met papier-maché paaseieren gemaakt. Eerst moesten we een ballon opblazen en die beplakken met krantenpapier. Sommige kinderen hadden een grote en een kleine ballon beplakt. Toen het droog was werd de grote ballon doorgesneden. Van die kleine ballon werd een kuikentje gemaakt. Het kuiken kwam uit het ei. Daarna hebben we het geverfd.